جستجو کردن
22 اکتبر 2024
قیمت ضایعات میلگرد

قیمت ضایعات میلگرد

فهرست مطالب

قیمت ضایعات میلگرد در تهران

قیمت ضایعات میلگرد در تهران حدودا 22 هزار تومن بصورت عمده میباشد که یکی از بخش‌های حیاتی در خرید و فروش ضایعاتی های آهنی، مربوط به ضایعات میلگرد است. این نوع از قراضه‌ها هم در فرآیند ساخت ساختمان به دست می‌آیند از طریق بریدن میلگردها، و هم می‌توان آن‌ها را از ساختمان‌های تخریب شده به دست آورد.در این مقاله از سایت ضایعات هاریکا به قیمت‌ ضایعات میلگرد پرداختیم با ما همراه باشید.

قیمت فروش ضایعات میلگرد در تهران به ازای هر کیلوگرم چقدر است؟

قیمت فروش ضایعات میلگرد ، همانند سایر ضایعات آهنی، تحت تأثیر بازارهای جهانی قرار می‌گیرد و دارای یک رنج ثابت نمی‌باشد؛ علاوه بر این، عواملی نظیر میزان عرضه و تقاضا، میزان آسیب دیدگی میلگردهای قراضه و ناخالصی‌های موجود در آن‌ها نیز در فرآیند تعیین قیمت تأثیرگذار هستند. به همین دلیل، معمولاً قیمت‌ ضایعات میلگرد، که از خطوط تولید یا ساختمان‌های در حال ساخت به دست می‌آیند، در مقایسه با ضایعاتی که از ساختمان‌های تخریب شده استخراج می‌شوند، بیشتر است.

قیمت ضایعات میلگرد به طور میانگین 22 هزار تومان میباشد , قیمت عمده ضایعات میلگرد 25 هزار تومان میباشد.

ضایعات میلگرد

ضایعات میلگرد به نوعی از ضایعات آهن اطلاق می‌شود که از منابع زیر به دست می‌آید:

  1. باقیمانده‌ های خطوط تولید کارخانه‌ های ساخت میلگرد.
  2. باقیمانده‌ ها و ضایعات میلگرد از سایت‌ های ساختمان سازی، شامل میلگردهای بریده شده یا بلا استفاده.
  3. ضایعات میلگرد ناشی از ساختمان‌ های تخریب شده، شامل میلگردهای استفاده شده در سقف، ستون یا دیوار.

ضایعات‌ میلگرد معمولاً از لحاظ طول و ضخامت متنوع هستند. اما قیمت‌ ضایعات میلگرد معمولاً براساس وزن آن‌ها تعیین می‌شود. برای اندازه‌گیری وزن ضایعات میلگرد، لازم است تمام ناخالصی‌ها مانند سیمان یا زنگ آهن از روی این محصولات حذف شوند. انواع ضایعات میلگرد پس از بازیافت و اصلاح خواص، می‌توانند مجدداً در تولید میلگرد استفاده شده و از این طریق هزینه‌های مصرفی را به طور قابل توجهی کاهش دهند.

قیمت ضایعات میلگرد
قیمت ضایعات میلگرد

قیمت ضایعات میلگرد به چه عواملی بستگی دارد؟

  • بازار جهانی: قیمت ضایعـات تحت تأثیر بازارهای جهانی قرار می‌گیرد. تغییرات در تقاضا و عرضه آهن و فولاد در سراسر جهان می‌تواند قیمت‌ضایعات میلگرد را تحت تأثیر قرار دهد.
  • نوع و کیفیت ضایعات: نوع و کیفیت ضایعات میلگرد نیز بر قیمت آن تأثیرگذار است. ضایعات میلگردی که کیفیت بالا و با ناخالصی‌های کمتری دارند، ممکن است قیمت بالاتری داشته باشند.
  • میزان عرضه و تقاضا: مانند هر بازار دیگر، ضایـعات میلگرد نیز به میزان عرضه و تقاضا بستگی دارد. اگر عرضه ضایعات میلگرد کمتر از تقاضا باشد، قیمت آن ممکن است افزایش یابد و بالعکس.
  • میزان آسیب دیدگی و ناخالصی: میزان آسیب دیدگی میلگرد و وجود ناخالصی‌ها در ضایعات میلگرد نیز تأثیرگذار است. ضایعاتی که آسیب کمتری داشته باشند و ناخالصی‌های کمتری داشته باشند، ممکن است قیمت بالاتری داشته باشند.
  • مواد افزودنی: در بعضی موارد، استفاده از مواد افزودنی در فرآیند بازیافت ضایعات میلگرد می‌تواند قیمت را تحت تأثیر قرار دهد. استفاده از مواد افزودنی با کیفیت بالا ممکن است بهبودی در خواص ضایعات میلگرد و در نتیجه افزایش قیمت آن‌ها به همراه داشته باشد.

از ضایعات میلگرد در چه صنایعی استفاده میشود؟

ضایعات پس از بازیافت و اصلاح خواص، در بسیاری از صنایع به عنوان مواد اولیه مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخی از صنایعی که از ضایعات میلگرد استفاده می‌کنند عبارتند از:

صنعت فولادسازی

این ضایعات به عنوان منبع اصلی جهت تولید فولاد و میلگرد جدید در صنعت فولادسازی استفاده می‌شوند. با استفاده از فرایند ذوب مجدد و بازیافت، ضایعات به میلگرد جدید تبدیل می‌شوند.

صنایع ساختمانی

 در صنایع ساختمانی، مانند ساخت و ساز، استفاده می‌شوند. آن‌ها می‌توانند در ساخت ستون‌ها، بالابرها، تیرها، دیوارها و سایر اجزای ساختمانی مورد استفاده قرار بگیرند.

صنعت خودروسازی

در صنعت خودروسازی،این ضایعات به عنوان ماده اولیه جهت تولید قطعات فلزی خودروها استفاده می‌شوند. آن‌ها می‌توانند در تولید قاب‌های خودرو، قطعات زیربنایی و سایر قطعات فلزی مورد استفاده قرار گیرند.

صنایع ماشین‌سازی

در صنعت ماشین‌سازی، ضایعات میلگرد به عنوان ماده اولیه جهت تولید قطعات فلزی ماشین‌آلات و وسایل مکانیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

صنعت فلزکاری و آهنگری

در صنعت فلزکاری و آهنگری برای ساخت و تعمیر قطعات فلزی مورد استفاده قرار می‌گیرند، مانند در ساخت درب‌ها، پنجره‌ها، مبلمان فلزی و سایر محصولات فلزی.

قیمت ضایعات میلگرد

بازیافت ضایعات میلگرد چه فوایدی دارد؟

بازیافت میلگرد باعث صرفه جویی در انرژی و منابع، کاهش آلودگی هوا و آب و ایجاد اشتغال می شود. همچنین به کاهش میزان زباله‌هایی که باید در محل‌های دفن زباله یا زباله‌سوزها دفع شوند، کمک می‌کند. میلگرد بازیافتی به اندازه میلگرد جدید قوی است، بنابراین بازیافت یکپارچگی سازه را به خطر نمی اندازد. این به سازندگان کمک می کند تا با استفاده از مواد بازیافتی به جای مواد جدید، در پروژه های ساختمانی صرفه جویی کنند. بازیافت میلگرد پتانسیل کاهش مقدار فلز مورد نیاز برای استخراج و فرآوری را دارد، بنابراین اثرات زیست محیطی آن را کاهش می دهد.

قیمت ضایعات میلگرد هاریکا ضایعات

برای اطلاع از قیمت‌ ضایعات میلگرد در تهران و دیگر ضایعات ها و همچنین برای فروش بیشتر به سایت ضایعات هاریکا مراجعه کنید.

اشتراک گذاری در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت فروش ضایعات تماس بگیرید.